آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند
سرخط خبرها

هند فضاپیمایی را برای مطالعه خورشید به فضا پرتاب کرد

  • کد خبر: ۱۸۲۲۵۲
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
هند فضاپیمایی را برای مطالعه خورشید به فضا پرتاب کرد
هند بعد از موفقیت‌ تاریخی‌اش در فرود ماه‌نورد در قطب جنوب ماه، اولین فضاپیمای خود را برای مطالعه خورشید به فضا پرتاب کرد.

شهرآرانیوز -  فضاپیمای Aditya-L۱ از سریهاریکوتا، جزیره‌ای در نزدیکی خلیج بنگال، صبح شنبه به فضا پرتاب شد تا به سمت مقصد مداری‌اش در حدود ۱.۵ میلیون کیلومتری زمین حرکت کند.

پرتاب موفقیت‌آمیز Aditya-L۱ دو هفته پس از فرود موفقیت‌آمیز و تاریخی فضاپیمای هند با نام Chandrayaan-۳ بر سطح ماه، انجام شد. این دستاورد، هند را به چهارمین کشور جهان - و دومین کشور در قرن بیست و یکم - تبدیل کرد که یک وسیله ایمن را روی ماه فرود می‌آورد.

Aditya-L۱ به سمت مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۱ حرکت می‌کند، منطقه‌ای بین خورشید و زمین که در آن به دلیل کشش گرانشی هر دو جرم آسمانی یکدیگر را خنثی می‌کنند. این مکان به Aditya-L۱ اجازه می‌دهد تا در مدار، در موقعیتی بهینه و با مصرف سوخت جزئی، برای رصد فعالیت‌های خورشید، باقی بماند.

به گفته آژانس فضایی، این مأموریت «مشاهده فعالیت‌های خورشیدی و تأثیر آن بر آب و هوا را فراهم می‌کند.»

هند فضاپیمایی را برای مطالعه خورشید به فضا پرتاب کرد

این فضاپیما به هفت ابزار علمی مجهز است که چهار مورد از آن‌ها مستقیماً روی خورشید متمرکز خواهند بود و بقیه ذرات بادهای خورشیدی و میدان‌های مغناطیسی عبوری در نقطه لاگرانژ ۱ را مطالعه خواهند کرد.

اهداف اصلی این مأموریت شامل مطالعه اتمسفر فوقانی خورشید و پدیده‌های مختلف خورشیدی، مانند پرتاب جرم تاج یا بیرون‌راندن پلاسما از بیرونی‌ترین لایه خورشید است.

اطلاعات به‌دست‌آمده از آزمایش‌های Aditya-L۱ تصویر واضح‌تری از آب و هوای فضا یا امواج مغناطیسی موج‌دار در منظومه شمسی، ارائه می‌کند. به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده، طوفان‌های فضایی زمانی که به جو ما می‌رسند می‌توانند بر زمین تأثیر بگذارند و گه‌گاه بر ماهواره‌ها، ارتباطات رادیویی و حتی شبکه‌های برق تأثیر بگذارند.

کاوشگر هندی Aditya-L۱ به اطلاعات کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا درباره خورشید، اضافه می‌کند. کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا در سال ۲۰۲۱ به عنوان اولین فضاپیمای که خورشید را مطالعه می‌کند به فضا پرتاب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->